Triklór-ecetsav (TCA) hámlasztás

A leggyakoribb kémiai anyag a közepes mélységű peelinghez. A beavatkozás fájdalmas, a kezelt terület duzzad, ég, erőteljesen hámlik esetleg a gyógyulás folyamán elszineződött elhalt maszkszerű hámréteg látható  a következő 1-2 héten. Nagyon hatékony javulást idéz elő a bőrstruktúrában, mert csökkenti a pigmentációt, soláris keratózist (száraz napfoltok). Az apró ráncok, pigmentfoltok és az aknés hegek kevésbé szembetűnővé válnak, de a TCA peeling nem hatékony a mélyebb barázdákon.

Triklór-ecetsav hámlasztás hatásai:

Apró felszíni ráncokat kisimítja

Eltávolítja a felszíni pigmentfoltokat, keratosisokat és halványitja az aknes hegeket.

A bőr megújul, kisimul.

Előnyei

A TCA minden bőrtipus esetén végezhető, de sötétebb bőrű páciensek esetében általában több kezelés lehet szükséges.

Mély hámlasztás is végezhető vele a koncentráció vagy kezelés kivitelezésének függvényében.

Rövid, biztonságos eljárás.

Fontos információk a kezelés előtt

Általában 1-4 kezelés lehet szükséges.

Mélyebb TCA peelingek esetleg 4-7 nap távollétet igényelnek a mindennapi tevékenységektől.

Fényvédelem ajánlott a kezelést követően 5-6 hétig.

Néhány bőr elváltozás nem reagál kellőképpen a kémiai peelingre. Néhány esetben hasznos kombinálni más esztétikai eljárással pl. mikrodermabrázióval. (pl.aknes hegek vagy pigmentfoltok esetén)

A kezelést követően 2 hétig nem szabad szoláriumba, szaunába, uszodába menni.

A kezelést követően fontos, hogy a beteg a kezelőorvos által ajánlott kozmetikumokat használja néhány hétig.

Bizonyos gyógyszerek szedése esetén kontraindikált a kezelés,

ezért tájékoztassa kezelőorvosát az aktuálisan szedett gyógyszereiről.

Esetleges szövődmények és mellékhatások:

Elhúzódó arcpir

Nem megfelelő eredményesség