A Dualight targetált fényterápiás készülék egy forradalmian új, hatékony és biztonságos fénykezelési technológia különböző gyakori bőrbetegségek (pikkelysömör, atopiás dermatitis, lokalizált morphea, ekzemák különböző formái, kinzó viszketés, pityriasis rosea stb.) és esztétikai problémák (terhességi, fogyási csíkok, pigmenthiányos állapot, vitiligo) kezelésére.

A Dualight targetált fénykezelés nagy előnye, hogy gyógyszermentesen (steroidok és egyéb gyógyszerek használata nélkül) a természetes fény erejének felhasználásával kezelhető számos bőrbetegség úgy, hogy kizárólag a beteg bőrfelületet kezeljük igy az ép bőrtelütetet nem terheljük felesleges UV sugárzással.

A Dualight rendszer lehetővé teszi nagy intenzitású, keskeny hullámsávú UV-B,UV-A1, optimalizált UV-B + UV-A1 kevert fény kiválasztását. Azt a hullámhossz-tartományt bocsátja ki, mely leginkább hatékony és a biztonságos kezeléshez szükséges. A kezelőfej segítségével csak a tünetes területek kezelése történik, így az egészséges bőrterületek mentesülnek a felesleges UV-fény terheléstől.

A pikkelysömör fototerápiájához 296-315 nm-es hullámhosszúságot választ, az atopias dermatitis, lokalizált morphea és a keloid kezelésére 360-370 nm-es fénytartományt, a terhességi csíkokat és a vitiligot az UV-B (304nm, és 311nm-es max.) és az UV-A1 ( 365nm-es max.) optimális keverékével kezeli.

A speciális optikai csatolásokkal és vezetőkkel megvalósított technológia révén 20 x 20 mm-es nagyságú terület kezelhető másodpercek alatt, a környező szövetek károsítása nélkül. A kezelés elkezdése előtt történik az ún. fénypróba, melyre azért van szükség, mert ezen érték alapján optimalizálható az egyénre szabott kúraszerű terápia. A kezelések tehát kúraszerűen történnek, melyek száma függ a diagnózistól, a tünetek alakulásától. A kezelés előnyei: hatékony, biztonságos, célzott, fájdalommentes módszer. Fontos, hogy csak az érintett területek kezelése történik, az ép bőr nem kap UV terhelést. A kezelést követően a páciens azonnal folytathatja napi teendőit.

A kúraszerű kezelés alkalmanként néhány percet vesz igénybe.

Fontos:

Ezen terápia nem alkalmazható: ismert fényérzékenységgel járó kórképek (pl. Lupus), fényérzékenységet okozó készítmények szedése (pl. tetracyclin származékok, A vitamin származékok, bizonyos vizhajtók stb.) terhesség, bőrrák a kórtörténetben és égési sérülésekből eredendő sebhelyek esetén. Óvatosan alkalmazhatóazon betegekenél akiknek közvetlen rokonainál bőrrák fordult elő.